Dostępność
Pon - Pt: 10:00-17:00
Wyślij zapytanie

SEO Copywriting – jak pisać dobre artykuły i treści na stronę?

Tworzenie treści na stronę internetową to ważny element strategii SEO. Treści spełniają wiele funkcji: pozwalają na zbudowanie zaufania użytkownika, odpowiadają na nurtujące go pytania, zachęcają do zakupu, a także pozwalają na budowanie ruchu organicznego. Dlatego aby zadbać o dobry content, który będzie dla nas pracował, warto przygotować treści zgodnie z poniższymi wskazówkami.

1. Słowa kluczowe

Przed rozpoczęciem procesu tworzenia treści, warto znaleźć słowa kluczowe, wyszukiwane przez użytkowników w danej tematyce. Zwykle są to 2-3 słowa kluczowe na tekst. Pod ich kątem należy optymalizować dany tekst. Narzędzia, które mogą do tego posłużyć to m.in. Planer słów kluczowych, Google Trends oraz Ubersuggest.

Warto także wybrać słowa kluczowe z długiego ogona, które są wyszukiwane przez użytkowników w ramach danej tematyki. Użytkownicy wpisują do wyszukiwarki frazy długoogonowe w celu znalezienia odpowiedzi na konkretne, nurtujące ich pytania. Są to przykładowo następujące frazy: jaki prezent na Dzień Dziecka, jakie są przeciwwskazania do treningu interwałowego, gdzie można potwierdzić profil zaufany.

2. Struktura treści

Mając wybrane słowa kluczowe, możemy przejść do kolejnego etapu, jakim jest umieszczenie ich w odpowiednich miejscach. Słowa kluczowe warto umieścić w tytule artykułu, śródtytułach i w odpowiednich akapitach. Z technicznego punktu widzenia, warto słowa kluczowe powinny się znaleźć w title, nagłówkach, w wytłuszczonych fragmentach, w listach i w treści. Śródtytuły oznacza się nagłówkami od H1-H6, z uwzględnieniem ich hierarchii. Dla celów optymalizacyjnych, warto korzystać tylko z jednego H1 (zazwyczaj jest to tytuł artykułu), a resztę nagłówków oddelegować do kolejnego stopnia.

Ważnym elementem jest także długość artykułu. Google preferuje serwisy, które na swoich stronach zamieszczają rozbudowane teksty, z uwzględnionymi słowami kluczowymi. Warto tworzyć treści w sposób merytoryczny i wyczerpujący oraz ściśle trzymać się tematu, po to aby nie zwiększać długości w sposób sztuczny.

Warto także uwzględnić w tekście synonimy. Bardzo ważne jest stosowanie słów kluczowych w racjonalnej ilości. Przesadnie zoptymalizowany tekst może dla użytkownika brzmieć sztucznie. Jeżeli po przeczytaniu tekstu, mamy wrażenie, że któreś ze słów kluczowych zostało powtórzone wiele razy, to prawdopodobnie jest to obszar do poprawy.

3. Optymalizacja obrazków

Jest to kolejny ważny element, związany z optymalizacją treści. Zdjęcia, umieszczone w tekście nie tylko zwiększają walory wizualne, ale także pomagają zwiększyć widoczność serwisu w wyszukiwarce grafiki. Aby było to możliwe, należy zadbać o następujące elementy: przede wszystkim tekst alternatywny obrazka, a także w dalszej kolejności nazwa obrazka i atrybut title. Również bardzo ważny jest tekst, okalający obrazek. W każdym z tych elementów warto uwzględnić wybrane na etapie analizy słowa kluczowe.

4. Linkowanie wewnętrzne

W treści można umieścić linki do innych artykułów lub konkretnych sekcji w serwisie. Linkowanie wewnętrzne pozwala użytkownikom na znalezienie powiązanych treści w ramach danego serwisu, a także wydłuża czas, spędzony na stronie i zmniejsza bounce rate. Również z perspektywy SEO, linkowanie wewnętrzne pozytywnie wpływa na zwiększenie poziomu indeksacji serwisu.

Related Posts

Najnowsze artykuły

Top 100 Kobiet w polskiej branży SEO
Lista Top 100 Kobiet w polskiej branży SEO według WhitePress
8 marca 2020

Marketing internetowy

Marketing internetowy daje narzędzia do skutecznej promocji w sieci. Jakie to narzędzia? O czym warto pamiętać przy promowaniu się w internecie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz na naszym blogu.

Call Now Button